Spánek. Jak a proč se v depresi vyspat.

Určitě to znáš. V depresi se Ti v hlavě honí milion myšlenek. Když ne o tom co všechno musíš udělat, o vlastním bytí tak sebedestruktivní myšlenky všeho druhu. Říkáš si, jak to zastavit. Nic na to nepomáhá.  A když chceš usnout je to o to horší.

Paradox

Věc se má tak, že podle mne, i když to právě nejde, paradoxně je to právě spánek, který Ti z toho pomůže. Myslím si, že myšlenky nám běhají právě proto, že jedeme na plné obrátky. Když ne fyzicky, tak duševně. Běhají právě proto, že jsme něco nedořešili. Nebo máme ten pocit.

Celkově jde ale o to zpomalit. Pokud se přinutíš alespoň na začátku k tomu abys usnul, máš na půl vyhráno. Jde o to se vědomě rozhodnout.

Určitě víš, že proto aby ses dostal z deprese musíš začít věc dělat jinak než do teď. Zkus to v depresi alespoň na týden až 14 dní a pak mi napiš, jak Ti to pomohlo.

Více o tom jak se z ní dostat se dozvíš, když si zdarma stáhneš 9 klíčů jak se dostat z deprese i bez léků. Na něj navazuje i eBook Jak z deprese jednou provždy. Který Tě naučí jak se depresí zbavit, ale hlavně jak si spokojený a radostný život udržet.

V 9 klíčích získáš pevnou kostru, které, pokud v ní shledáš hodnotu, by ses měl držet. V životě nemáme zvládat všechno. Především bychom měli zvládat sebe a to nad čím máme kontrolu.

Máš nad tím moc

Víš taky, že jsi pánem svých myšlenek a stavů. Pokud jsi si toho vědomý, pak můžeš i na potřebnou dobu vypnout. Mozku tím dáš signál, že se chceš dát dohromady. Už po prvním dnu na tom budeš lépe. A s každým dalším pokusem to bude lepší. Nic není lepšího než kvalitní spánek (kromě sexu a pár dalších věcí :D). Načerpáš tak ale potřebnou energii.

Přinejhorším budeš řešit jen to opravdu nedořešené. To si můžeš zapisovat. A jak načerpáš síly, začneš to opravdu řešit. V eBooku Jak z depresí jednou provždy se naučíš přemýšlet více konstruktivně.

Pokud jsi ve stavu, kdy nemůžeš mezi lidi. A neuděláš prakticky nic. Pak co bys chtěl jiného dělat než spát? Proč se chceš trápit myšlenkami? Není to tak, že vlastně nechceš spát? Nebo máš dokonce výčitky, že bys měl dělat něco jiného? Spánek je lék.

1 pivo

Když jsem byl v podobném stavu tak jsem si dal vždy i jedno pivo. Jinak jsem abstinent takže jsem se vlastně opil. Není to rada jak chlastat, spiše se vědomě utlumit. Alkohol na depresi působí destruktivně. Jsem ale zastáncem obecně platných mouder a nějak jsem to dál neřešil.

Spi jak dlouho můžeš a potřebuješ. Zpravidla platí, že v čím horším stavu jsi, tím více by měl spát. Jsi ještě zralý na práci, tak pracuj. Spi každou volnou chvíli po ní. Nemůžeš ani pracovat? Vem si volno a spi.  Je nutné uklidit v papírech, garáži, ve sklepě? Není. Běž se radši vyspat. Vědomě vypínej. Načerpáš daleko víc sil. Získáš zase fokus na to co důležité je. A hlavně větší pohodu. Vše se poskládá tak jak má. Jen tomu věř. Více ti pomůže 9 klíčů jak se dostat z deprese i bez léků.

Věř taky tomu, že chceš nad svou depresí vyhrát a hned jak budeš schopný čerpat síly i z aktivit tak se k nim vrátíš. Vím, že spánek pro sebe možná nevidíš jako řešení. Dnešní uspěchaná doba nás honí k tomu fungovat pořád. Ale už i naše babičky věděli, že když jedeme dlouho a neodpočíváme, bereme si za to daň a je nutné vysadit a obnovit rovnováhu.

Jsem tak vytrénovaný, že už nepotřebuji dělat žádnou z technik, protože prostě vypnu. A jdu spát. I když mám pracovně nabito a přemýšlím. Nebo si nějak přehodím spaní (den/noc, noc/den). Tak zavelím a po pár minutách jsem tam.

3 techniky

Dříve jsem používal tyto 3 techniky

1.když jsem jen nemohl zabrat-soustavný pohled do jednoho místa-nemít tedy zavřené oči a nesnažit se o spánek. Příjde sám.

2.když jsem nemohl zastavit přemýšlení, i to sebedestruktivní-opakoval jsem si ,,Vše je dobré, vše bude dobré.,, Bez upřesňování co pro to budu muset udělat. Jen tu jednoduchou formulaci. S vírou, že tak bude. Když ne víra, stačí doufat.

3. na nejhorší variantu, život je v prdeli, jsem v koncích, problémy ve vztazích-opakoval jsem si ,,Mr… všechny a všechno, seru na všechny, je mi jedno co se mnou bude, teď chci spát.,,

Všechny 3 pomáhají, jen když víš, že spánek je pro život potřebný a nutný. Osobně mi stačí 6-8. Když už je to déle, tak vím, že je něco špatně. I toto ale někdy vědomě poruším.

Pokud jsi naopak v módu kdy naopak spíš. Nikdy se za to neobviňuj. Spát je zdravé. I když je to spánek, kdy spíš jen pro to, že se bojíš co bude nebo Tě to do postele táhne. V dalším čase si ale dokaž, že ještě něco zvládneš… V čase kdy nespíš dělej něco co je třeba nebo si při tom dobiješ baterky.

Pokud se chceš dostat z deprese, je čas právě teď. Pomůže Ti v tom eBook Jak z depresí jednou provždy aneb ve 13 krocích získat zpátky sebevědomí a radost ze života. a nově i Mentoring přes Skype. Provedu Tě těžkým obdobím, budu v tom s Tebou. Ukážu Ti Tvůj potenciál na kolik ještě máš. A že můžeš mít spokojený a radostný život. Pokud se chceš opravdu z depresí dostat, neváhej a vy kroč s mou podporou. Nevím jak dlouho bude probíhat akce kdy je Menoring pouze za 100 kč/hodina.

Nikdo nemá pevný recept kolik by měl kdo spát. Někdo spí 3-4 hodiny a je s tím úplně v pohodě. Někdo spí 6 hodin a někdo i 9. Myslím si, že člověk by měl spát svým klasickým spánkem na kolik je zvyklý a při vypětí spát jak je potřeba.

Přeji jak jinak než klidný spánek. Já jsem důkazem, že i v těžké depresi to jde. Více o mě si přečteš zde>>

David Dovhun
Jsem Bloger, Hostitel přes AirBnB a Booking.com a autorem projektu Svoboda na vozíku. Jsem autorem eBooku Jak z depresí jednou provždy, Proč pronajímat přes AirBnB a další Pomáhám lidem z depresí. Krok za krokem, k aktivnímu a spokojenému životu. A mou vášní jsou plavání, fitness, cestování a hostitelství. Více o mne si přečtete zde>>

Stáhněte si ZDARMA:

9 Klíčů jak se dostat z deprese i bez léků (POZOR-Není to návod, jak nebrat léky pokud už je užíváte)

Stáhněte si kompletního průvodce jak a čím zvládnout boj proti depresi. Jsou v něm základní principy myšlení, které potřebujete vědět, abyste byl se svým životem spokojený.

Komentáře
  1. Dobrý článek. Na spánek se často zapomíná, při špatných náladách nebo starostech se spí špatně (a často lidé trpí naopak nespavostí), přitom spánek může psychický stav výrazně zlepšit. Díky za tipy na usínání.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • FB Komunita
  • Ad
  • Stáhněte si ZDARMA

    9 klíčů jak se dostat z deprese i bez léků

  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky