Prostředí

Prostředí ve kterém žijete má velký vliv na to, jak vám je. O lidech jsem už psal, ale jak je to s místem samotným? Změna prostředí je skvělá na to si dobít baterky. Ne každý může ale vše nechat tak a odjet na dovolenou, k rodině apod. Někdo nechá na čas práce, ale kde zase obnovit svoji radost a spokojenost, když domov najednou příjde jako místo, kde vás nic nebaví a jen jste?

Pokud jde o domov, jde zůstat na stejném místě a přitom se zbavit deprese?

Řešení existuje

A sice vnést do života pohyb a dělat věci jinak než jste zvyklí. Představte si, že děláte něco, co vám nepřináší výsledek, který chcete? Začnete věci dělat jinak, že ano? A proto musíte začít dělat věci, které vám zase přinesou radost a spokojenost do života. Nic nového?

To, že teď nejste schopni normálně fungovat, máte destruktivní myšlenky, nejste schopni vidět do budoucna nebo už ani nevidíte smysl je ,,jen,, deprese. Musíte si nutně připustit, že je vám jak je, ale není to konec vašeho života. Převzít za sebe odpovědnost a sami otáčet pomalu život k lepšímu.

Pomůže vám v tom být aktivní. Pro začátek je dobré dělat cokoliv.

Zajeli jste si myšlenkové vzorce, které vám nalhávají, že dál se snažit je k ničemu. Sami sobě říkáte, že dělat něco je k ničemu. Ztratili jste smysl. Jak najít své proč, vnitřní motivaci, cíl se naučíte v e-Booku Jak z depresí jednou provždy aneb ve 13 krocích získat zpátky sebevědomí a radost ze života.

Život a svět kolem je takový jak se na něj díváte.

Startovní čára

Začněte dělat věci, které probouzí tělo i ducha. Zkuste si pustit oblíbenou hudbu. (víte, že hudba je jeden z největších stimulantů?) Můžete spojit příjemné s užitečným a začít cvičit. Je spousta cvičení, které můžete dělat doma na podlaze nebo s pomocí třeba polštáře. Dejte se do čtení, začněte meditovat, dejte se na jógu, zajděte si zaběhat, zacvičit do posilovny. (vraťte se ke sportu, který jste dělali dříve nebo s nějakým začněte)

Zajímejte se úpřímně o práci. Pokud možno najděte si informace o vzniku firmy. Její dlouhodobé plány. Hledejte důvod, proč budete znovu pro firmu přínosem. A stejně tak hledejte motivaci a svůj osobní cíl.

Napište si 300 činností, které máte rádi. A sem tam se podívejte, jestli není čas zrovna na jednu z nich. Deprese je i o tom, že nejen že nemáme sílu, ale ani vás nenapadne co byste mohli dělat, když to… nejde.

Pokud nenajdete radost v činnostech, které jste dělali dříve, najděte nové. Hledejte.

A když jste ve stavu, kdy vám nejde ani tohle?

Můj dům, můj hrad

Je to staré pořekadlo, které ale dává smysl. Dříve jsem psal o tom, že úklid doma nemá žádnou váhu a pokud vezmu bezmyšlenkovité rovnání polic, tak si to myslím stále. Ale pokud se chcete z depresí dostat. Nestačí jen pasivně čekat, že odejde. Starejte se o své ,,jisté,,. Starejte se o svůj domov.

Říká se, že pokud máte pořádek v sobě, máte ho i kolem sebe. A funguje to i naopak.  A to, že teď nevidíte důvod o sebe a své věci pečovat, přece neznamená, že s tím přestanete. Co opravit nefungující věc, něco svého zdokonalit? Udělat pořádek v oblecích. Srovnat si myšlenky co se týkají peněz, práce.

Nejde o to doma úklidem vytvářet sterilní prostředí. A denně utírat prach. Ani nebudete denně makat na flecích na sedačce (pro ženy to může být i relax). Ale dát životu nějaký pohyb. Prostě to dělejte proto, že se to má. Někdy je třeba dělat věci, i když postrádáte smysl. Čím více budete aktivní a v souladu se sebou, tím lépe se budete cítit.

Když na tom budete dobře, zase začněte plánovat. Pokud se nedáte, deprese vás nebude ničit. A každým dalším pokusem bude slabší a vy silnější.

Domov 2.0

Co všechno byste dělali, kdyby jste se chtěli stěhovat do nového? Zkuste si udělat DOMOV 2.0. Změňte uspořádání nábytku. Dejte si sedačku na jiné místo, komody, skříně. Něco nového si do bytu/domu kupte.

Pokud chcete mít na očích pozitivní věci, vytáhněte starší fotky. Napište si velkými písmeny na papír nějaké afirmace. ,,Ze dne na den, jsem veselejší,, Jsem sebevědomý/á,, ,, Jsem plný radosti,,

O tom, že to pomáhá a jak se používají afirmace najdete v eBooku Jak z depresí jednou provždy aneb ve 13 krocích získat zpátky sebevědomí a radost ze života.

I když budou slabší dny a můžete se cítit špatní, vytvořte si kolem sebe prostor, který vám bude připomínat, že se chcete a máte dobře.

 

 

 

 

 

David Dovhun
Jsem Bloger, Hostitel přes AirBnB a Booking.com a autorem projektu Svoboda na vozíku. Jsem autorem eBooku Jak z depresí jednou provždy, Proč pronajímat přes AirBnB a další Pomáhám lidem z depresí. Krok za krokem, k aktivnímu a spokojenému životu. A mou vášní jsou plavání, fitness, cestování a hostitelství. Více o mne si přečtete zde>>

Stáhněte si ZDARMA:

9 Klíčů jak se dostat z deprese i bez léků (POZOR-Není to návod, jak nebrat léky pokud už je užíváte)

Stáhněte si kompletního průvodce jak a čím zvládnout boj proti depresi. Jsou v něm základní principy myšlení, které potřebujete vědět, abyste byl se svým životem spokojený.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • FB Komunita
  • Ad
  • Stáhněte si ZDARMA

    9 klíčů jak se dostat z deprese i bez léků

  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky