Jídlem k dostatku energie

Cca před měsícem jsem si spočítal výsledky mého ročního stravování. A výsledky mají dost do sebe. To proto, že jsem dříve trpěl nedostatkem energie hlavně po ránu a zadýcháváním po nějakém, i malém výkonu. Po probuzení jsem si někdy chtěl z nedostatku energie jít ještě lehnout. Byl jsem těžkopádný a někdy jak praštěný pytlem. Dny v zimě si pamatuji, že jsem byl unavený dvojnásob.

A to i proto, že jsem nezřízeně (neřízeně) jedl. dával si bohatou snídani, přecpával se, někdy nejedl, jedl i pozdě v noci… V jídle jsem neměl žádný řád. Až když jsem začal jíst a pít stravu bohatou na vodu, všechno viz výše se zlepšilo. Myslím si, že tuhle metodu zpracuji i do eBooku, protože výsledky jsou vynikající. Další inspiraci najdeš ZDARMA i v 9 klíčů jak se dostat z deprese i bez léků

Kniha Fit pro život.

To díky knize od Harveyho a Marylin Diamond. Našel jsem ji v antikvariátu. Je stará 25 let a metoda nebo systém, který na konzumaci stravy popisuje je ještě o 10 let starší. Vyšla v USA i u nás v době kdy byl Boom alternativních způsobů života.

Celkově popisuje, že člověk byl odedávna býložravec a potraviny bohaté na vodu mu svědčí daleko více než maso a masné výrobky nebo mléko. A to proto, že tělo člověka vydá většinu své energie na trávení potravin. Pokud mu tedy dodáš více potravin, které stráví dříve, ušetříš tím vlastní energii na něco jiného. A v depresi je  to s energií na štíru. Jak z depresí jednou provždy Ti pomůže eBook.

Popisuje i to, jak jsou na tom zvířata, žádný masožravec nekonzumuje zvíře taky masožravé. Ale hlavně býložravce a to kvůli živinám z rostlinné stravy. Stejně jako to, že zvíře kvůli živinám žere jako první vnitřnosti. Ty jsou bohaté na vodu. Maso žere až naposled.

Ať to zní šíleně nebo ne, člověk prý tak vůbec maso nepotřebuje. Pokud sleduješ moderní trendy v životním stylu, tak víš, že to že, nejíst maso je zdravé a zdraví prospěšné propaguje nově i Arnold Schwarzeneger. A od něj jako od Bodybuildera (i když už v důchodu) to má pro mne ještě větší váhu.

Nechci Tě nabádat k vegetariánství nebo veganství. Sám si řekni, jestli to třeba jen zkusíš nebo ne. Ostatně sám jím i jiné věci než jen ovoce a zeleninu. Dám si klidně pořádný flák masa nebo guláš s deseti.

 Do 12.00 nic

Ale když si vzpomenu jak mi po ránu bývalo a je teď, je to velká změna. Do 12 hodin v poledne nejím nic kromě ovoce, ovocných šťáv nebo zeleniny. Pokud mám hlad, tak si dám více ovoce (jablka, banány, meloun, salátovou okurku nebo cokoliv co je po ruce). Přitom je důležité nejíst ovoce ani  zeleninu jakkoliv upravené, pouze čerstvé. Zase je to proto, že by potraviny prošly nějakou úpravou a tu už tělo hůře tráví.

Ovoce i zeleninu si maximálně mixuji.

Zeleninu a ovoce tělo tráví na rozdíl od masa (pokud to nekombinuješ s něčím jiným) od 30 minut do 2 hodin. Maso a tepelně upravovanou stravu tráví až 10 hodin. Tělo je tedy více zaměstnané trávením a spotřebuje tak více energie na samotné trávení. Proto se někdy po jídle cítíš těžký/á, chceš si jít lehnout. Při depresi můžeš dokonce trpět nechutenstvím. A to z těžké stravy. Pokud budeš jíst lehké věci, bude se Ti chtít jíst více.

Proč se ráno nejí?

Když tělo potřebuje nejvíce energie na rozjezd? Dočetl/a by ses, že tělo má určité biorytmy. A ráno, jídlo prakticky nepotřebuje. Ráno naopak tráví potravu z večera. Neměl/a bys ho proto zatěžovat dalším jídlem. Jakkoliv mi to znělo na jednu stranu chytře a druhou, přece nebudu ráno ohladě. Už po pár dnech jsem se cítil lépe.

Jako vedlejší účinky jsem k tomu za cca rok shodil 10 kg. Nejsem ženská, ale zlepšila se mi i pleť, dnes už víme, že je to vodou.

Začal jsem s tím na zkoušku na 14 dní.

Další z pravidel, takového stylu stravování je ten, že bys neměl/a ovoce a zeleninu kombinovat s masem. Nebo to alespoň co nejvíce omezit. I tohle se zdá být moc, zvlášť když nám kdysi propagovali ve škole, k jídlu alespoň jablko, banán, okurky, salát. A budete zdraví, se říkalo.

Nemíchat

Tady Fit pro život popisuje, že zelenina a ovoce, které leží nebo se nějak míchají s ostatním hůře stravitelným jídlem zahnívá a tráví se déle něž musí. Prostě může tam být půl hodiny a je tam pár hodin. Je to vlastně jezení energetických potravin bez využití jejich energie. Vlastně tělu nedávájí nic.

Pokud by ses měl/a držet striktně toho co Fit pro život propaguje. Neměl/a bys jídlo nijak tepelně upravovat. Pokud se Ti to zdá moc, začni si ,,jen,, dělat ovocné a zeleninové snídaně a svačiny. Když dostaneš hlad během dne. A hlavně. Neměl/a bys jíst těžké věci na večer.

Jak říkám, taky nejsem vegetarián, a rád zhřeším něčím dobrým, ale už při takovém ranním stylu stravování poznáš změnu.

Když jsem se začal věnovat tomu jak mi je, byla to metoda zkušební a moc jsem od ní nečekal, ale překvapilo mne, kolik tělu můžu dát. A kolik můžu mít z ničeho nic energie. Jak ji můžeš využít nebo kde dále ji čerpat najdeš i v eBooku Jak z depresi jednou provždy. Při depresi je skvělá změna věnovat se i tomu jak se stravuješ. Může to být jedna z cest.

O 360 stupňů

Dříve jsem za poctivou snídani považoval hemenex  s pěti chleby, pak to bylo mysli nebo cereálie s mlékem. Teď je to ovoce nebo zelenina. Mým vybavením doma se stal mixér a přepravka na ty dobroty, které si z nákupu vozím. A je pravda, že někdy pár dní nejím nic než jen tyto dobroty. Prostě mne to baví.

Když jsem na pár dnů někde na hotelu nebo ubytovaný přes AirBnB tak se mne lidé ptají, proč s sebou vozím mixér. Proč kupuji hromady ovoce. A já směle říkám, protože mi to chutná. Je mi po ránu opravdu lépe. A jako životní styl se to s váhou a energií skvěle doplňuje.

I když nebudeš dodržovat přesný postup, může Ti takhle motoda pomoci. Jestli ji vyzkoušíš, klidně mi dej vědět, jaké Ti přináší výsledky.

Zdroj Foto: Google, Pinterest.com, vlastní

David Dovhun
Jsem Bloger, Hostitel přes AirBnB a Booking.com a autorem projektu Svoboda na vozíku. Jsem autorem eBooku Jak z depresí jednou provždy, Proč pronajímat přes AirBnB a další Pomáhám lidem z depresí. Krok za krokem, k aktivnímu a spokojenému životu. A mou vášní jsou plavání, fitness, cestování a hostitelství. Více o mne si přečtete zde>>

Stáhněte si ZDARMA:

9 Klíčů jak se dostat z deprese i bez léků (POZOR-Není to návod, jak nebrat léky pokud už je užíváte)

Stáhněte si kompletního průvodce jak a čím zvládnout boj proti depresi. Jsou v něm základní principy myšlení, které potřebujete vědět, abyste byl/a se svým životem spokojený/á.

Komentáře
  1. David Dovhun napsal:

    Je to jedna z možností pomoci vlastnímu tělu k energii. Určitě jsou další metody nebo druhy stravování, tahle je ale nenásilná. Konkrétně může přinést i bolesti břicha jak říkáš, je to ale jen přechodová fáze. Pak se tělo přeladí a má jen pozitiva.

  2. Existuje víc takových systémů; cpát se permanentně syrovým ovocem a zeleninou nemůžu, protože mě z toho bolí břicho. Ovocné snídaně jsem ale kdysi držela a super. Jde o to, že někomu tento systém vyhovuje, někomu ne a je to trochu individuální. Není jeden „univerzál“.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Stáhněte si ZDARMA

    9 klíčů jak se dostat z deprese i bez léků

  • Ad
  • Nejnovější příspěvky
  • FB Komunita
  • Rubriky