Jídlem k dostatku energie 2

Někteří jste se ptali, co jsem jedl, když jsem přešel na stravu bohatou na vodu. Znovu říkám, že i přesto, že jsem nedodržoval a nedodržuji přesný návod co je dobré pro tento způsob stravovaní jíst. A taky, že jsem na tento způsob přešel, i když ne úplně, proto, že mi celá kniha a důvody stravy v ní popsané dávají prostě smysl. Základem této stravy je ovoce a zelenina. I když účelem není dieta, a to se v knize i píše, jde o konzumaci ovoce a zeleniny v syrovém nebo tekutém stavu. Účelem je v knize zdůvodněný zdraví prospěšný způsob stravování.

Snídaně ne

Snídaně jsem vynechal z toho důvodu, že tělo ráno spotřebovává energii na trávení jídla z večera. Bylo by proto k ničemu své tělo zatěžovat více nějakým jídlem. Místo toho, že bych se najedl a dodal si tak energii, bych si ji spíše ubral. Výsledek, jenom vynechání snídaně, po pár dnech kdy může přijít hlad je navýšení energie a s tím dobrý pocit.

Jen vynecháním nebo jezením jen ovoce a zeleniny jsem za rok shodil 10-12 kg. Přitom to nebyl můj cíl.

K snídani, pokud mám hlad si dám jablko, banán, pomeranč, salátovou okurku, kedlubnu nebo cokoliv z ovoce a zeleniny. A to jedno kolik, prostě tak ať nemám hlad. Ovoce a zeleninu tráví tělo pouze 30 minut a tak tělo zatěží minimálně. Je mi lehce a rána, kdy jsem se belhal bytem bez energie jsou pryč. Pokud jsi v depresi, kromě jídla bys měl zapracovat i na sobě. Pomůže Ti v tom e-Book Jak z depresí jednou provždy.

K snídani jím ovoce a zeleninu v celku, nebo si ji různě mixuji. Doporučuje se pro zpestření pít ovocné a zeleninové šťávy. K tomu se taky pomalu dopracovávám. Pokud už chcete udělat salát z ovoce, nedávejte do něj sušené nebo jinak upravované složky (ovoce). Přídáním sušeného tím mixujete to syrové a tím se ono tráví déle než musí, ve střevě je tak déle než musí a tam zahnívá.

Oběd

Já obědvám cca ve 13-14 hodin. A to tak, že kromě jídla bohatého na vodu, si udělám i řízek, guláš, prostě cokoliv běžného. Pokud chci tuhle stravu dělám si saláty a to jak ovocné, tak zeleninové (vždy z tepelně neupravovaného ovoce a zeleniny). Když jsem takhle začínal, myslel jsem si, že budu jíst jen ty samé věci. Že je na trhu malá nabídka. Opak je pravdou, když jsem začal hledat, našel jsem mraky druhů.

Jednou jsem nakoupil banány, podruhé pomeranče, potřetí broskve. Jednou řekvičky, okurky, kapie, podruhé pórek, kedlubny, rajčata. Víte kam tím mířím.  Kromě druhů obměňuji koření, zálivky a různé druhy sýrů. Zkouším tak i co mi bude chutnat.

V knize Fit pro život, kromě teorie naleznete i praktické rady co jíst, recepty. Jídlo bude opravdu pestré.

Jak jsem psal, nevzdal jsem se klasického jídla. Protože ho mám prostě rád. Autoři vyloženě v knize říkají, že nejde o to z lidí dělat vegetariány nebo vegany. Jde sice o to jíst zdravě, ale zároveň se nenutít, a jíst to co mi chutná. A tak i když tam mířím, jím i běžná jídla. Když už si dám řízek s bramborem, nikdy to s tím bohatým na vodu nekombinuji. Tedy ani zeleninovou oblohu. Jak jsem psal, zahnívá. Pokud mám chuť na salát nebo ovoce, dám si nejdříve to a po 30 minutách běžné jídlo.

Svačiny

Většinou na nic jiného než zeleninu a ovoce nemám chuť.  Jsou ale i dny kdy dojídám oběd, dám  housku se salámem nebo chleba s džemem. Pravdou ale je, že jím lehce, protože tělo ani víc nechce. V knize se při dodržování ani nepředepisuje kolikrát by se mělo jíst. Tělo si řekne kdy potřebuje. Pokud mám chuť na svačinu. Otevřu lednici a jím co první uvidím (papriky se solí, rajčata, kedlubny, ředkvičky apod.). Ty si můžeš zase dělat saláty, jak jsem psal, fantazii se meze nekladou.

Večeře

u večeří je podmínka nejíst pozdě večer. Večeře si dělám jak kdy, ale opět nedodržuji. Spíše jím běžné pečino se salámy, sýry apod. A po 10 nejím ani jídlo bohaté na vodu (jako vozíčkář pak chodím i  v noci na wc). Zase je to kvůli trávení stravy. Protože když tělo tráví běžnou stravu i 12 hodin, tedy přes noc, můžeš se ráno cítit unavený/á. A pamatuji si na rána v depresi. Než jsem se probral bylo poledne. Pokud i ty jsi v depresi. Pomůže Ti kromě stravy i eBook Jak z depresí jednou provždy.

Samá plus?

I přes to, že tento způsob stravy nedodržuji přesně. Jak jsem psal, jídlo má dělat člověku potěšení. Mám za ten rok výsledky, které jsou prostě vidět. Jsem hubenější, asi i zdravější, protože v kombinaci se sportem, se méně zadýchávám. A energie. Znovu říkám. Před a po se nedá srovnat. Je to jako byste měli 5x více elánu a čistší mysl. A můžu říct o něco i čistší pleť.

Někdo mi psal, že má ale ze zeleniny a ovoce žaludeční potíže. Ano. V knize se to i píše, že někdo může v přechodové fázi trpět i nevolností. Proto autoři doporučují abys jedl/a co Ti chutná. A jít na to od lesa. Znovu říkám. Tenhle způsob stravování není dieta. Netlačíš do sebe to co Ti někdo poradí, aby jsi zhubl/a. Pár dní se přemůžeš a pak se zase spustíš do obžérství.

Ale proto,že pokud Ti dává smysl jíst, tak jak je tělo stavěné, pak s tím začneš a dosavadní jídelníček tomu přizpůsobíš. Po částech nebo naráz, je na Tobě.

Snažil jsem se popsat, co jím prakticky. Pokud máš nějaké otázky napiš mi dolů do komentářů. A pokud Tě zajímá o čem strava je a necháš si poradit od asi nejslavnější knihy na světě na zdravý způsob stravování. Kniha se jmenuje Fit pro život (jsou 2 díly). Našel jsem i novější vydání, seženeš ho na Heuréce od 90 kč.

Zdroj Foto: Pinterest.com

David Dovhun
Jsem Bloger, Hostitel přes AirBnB a Booking.com a autorem projektu Svoboda na vozíku. Jsem autorem eBooku Jak z depresí jednou provždy, Proč pronajímat přes AirBnB a další Pomáhám lidem z depresí. Krok za krokem, k aktivnímu a spokojenému životu. A mou vášní jsou plavání, fitness, cestování a hostitelství. Více o mne si přečtete zde>>

Stáhněte si ZDARMA:

9 Klíčů jak se dostat z deprese i bez léků (POZOR-Není to návod, jak nebrat léky pokud už je užíváte)

Stáhněte si kompletního průvodce jak a čím zvládnout boj proti depresi. Jsou v něm základní principy myšlení, které potřebujete vědět, abyste byl/a se svým životem spokojený/á.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Stáhněte si ZDARMA

    9 klíčů jak se dostat z deprese i bez léků

  • Ad
  • Nejnovější příspěvky
  • FB Komunita
  • Rubriky