Hněv a stres patří ven

Nedávno jsem viděl video, najdete ho na Facebooku v uzavřené skupině, o pozitivní psychologii. Mluvilo se v něm mimojiné i o hněvu. Zadržovaném stresu. Není divu, že máme dnes tolik psychicky nemocných jako je v této době. Je to dnešními společenskými pravidly. Neurazit. Nevybočovat z řady. Neprosazovat svou. Kdy se radši zapřeš a dusíš vše v sobě. Dnes se navíc nosí být asertivní, nad věcí, umět vše zvládat. Ale jak máš pak být psychicky vyrovnaný/á, když se ho v Tobě hromadí více? Jednoduše si najít cestu jak ho pustit ven. A jak ho pouštět ven kontrolovaně?

Lepší než

Dříve, když mě někdo z něčeho v práci nebo jinde nařknul, bral jsem se za chytřejšího, přešel jsem to.. Když jsem měl neshody s rodinou. Ale i při pohovoru mě někdo sjel za špatný formulář. Když se stalo, že mě v trafice předběhl nagelovaný frajer. A já spěchal. Měl jsem za to, že jsem vyrovnaný člověk. Nic se ale nemá přehánět, ani ta rádoby vyrovnanost, protože dříve nebo později se otočí proti Tobě. Až když jsem začal mít deprese, tak jsem si svou dobrotu začal vyčítat. Vyčítal si, že jsem neschopný a bil se za to opravdu strašným způsobem. Jak se i Ty můžeš dostat z deprese se dočteš v e-Booku Jak z depresí jednou provždy. 

Už nikdy více. Pokud chceš alespoň trochu zmírnit depresi, a něco Tě vytočí neboj se to pustit ven. A snaž se hněvu předcházet. Proti každodennímu stresu, který Tě může potkat asi není 100% obrana, ale pokud si věci budeš plánovat dopředu. Můžeš tím neshodám v práci i doma dopředu předejít.

Jde o nestrkání hlavy do písku, pokud se Tě něco dotýká. Než sám/a sebe deptat.

Ze zadržovaných emocí se vyvíjejí úzkosti, strachy i ataky. Tím, že se vyhýbáš tomu co je zjevné, se můžeš dopracovat k tomu, že nevíš co cítíš a tím přijít na to co Tvůj problém způsobuje.

Proč a jak?

Jsou to ty pravidla, kdy nám rodiče říkali, ,,Nech ho/ji jsi chytřejší,, pokud nás někdo jako děti otravoval nebo nějak narušoval život. Nebo ,,Neumíš se chovat, Nejsi hodný kluk/holka, To se nedělá… aj., když jsme projevili své emoce na veřejnosti.

Přitom kdysi jsem viděl dokument, který byl zaměřený na děti a jejich projev. Rodiče děti vychovávali ve svobodném duchu projevovat všechny své emoce. Smích, pláč, vztek… Říkal jsem si, rozmazlení fracci. Ale když byly tyhle děti starší, tak byli samostatnější než jiné, lépe věděli co chtějí, byli kreativnější… atd. Prostě byly sebevědomější.

Jistě, snaž se kontrolovat, ale buď autentický/á a dávej emoce najevo, tak jak jdou. Za prvé. Stres a hněv se dá podat jak rozumně, tak s grácií, tohle umí hlavně lidé, kteří jsou pro nás přirozenými vzory. Pokud se stane, že dáš hněv najevo jinak než rozumným způsobem, rozhodně se za to netrap ani nebičuj. Měl/a bys být k sobě shovívavý/á a tolerantní minimálně jako jsi k druhým. Zhodnoť situaci a běž od toho. A co na to řeknou druzí? To Ti přece může být jedno.

Jak to pouštět ven

Pohyb

Asi Tě nepřekvapí, že na stres, hněv, ale na jakékoliv špatné emoce pomáhá nejvíce pohyb. Může jít o jakýkoliv sport. Ale někomu stačí se jít jen projít. Podle mého, ať se chceš dostat z deprese nebo jen ze sebe mít dobrý pocit, je sport a pohyb prostě třeba. Ve sportu můžeš dát svým emocím prostě volný průchod. Ať běháš nebo plaveš, dáš si do těla a když na to příjde vybiješ všechnu svou negaci. Pravidelným sportováním, pohybem dostává Tvůj život řád i jakýsi smysl, který Tvou psychiku posiluje.

Deník

V dnešní době se psát si deník nebo nějaká jeho forma nenosí. U chlapa už vůbec ne. Přitom pravidelným psaním si ujasňuješ myšlení, dáváš myšlenkám tvar a podobu. Můžeš si postěžovat, být sklíčený/á, na dně. Může Ti být jakkoliv. Hodí se hlavně pro ty, kteří nemají důvěrníka. Lidská mysl má tu schopnost si hlavně to špatné pamatovat. A připomínat. Nic nového, že? Přitom když se ,,vypíšeš,, ,hlava vše pustí a Ty máš zase čistou a pozitivní mysl. Dokonce jsem četl, že lidská realita platí až od té doby kdy ji dáme na papír. Do té doby, že je vše pouze relativní.

Pravidelný čas na koníčky

Ať jsi chlap nebo žena. Pro celkovou vyrovnanost je důležité, aby ses pravidelně věnoval/a svým koníčkům a sobě. Dříve než řekneš, že v běžném dni na něco takového není čas Ti dám otázku. Čím chceš vyplňovat svůj život? Věcmi, které máš rád/a nebo těmi, které musíš nebo Tě nebaví? Je jedno, jestli Tě baví modelářství, finance, kutilství, vše o autech nebo ženu vaření, pečení nebo šití. I kdyby ses měl/a vždycky zavřít do komory 😀 Pro psychickou pohodu je pravidelný čas pro sebe nutností. V depresi je čas pro sebe několikrát potřebnější, protože u toho zažíváš pozitivní emoce. Mimo to se u Tebe vyvine sebeúcta a sebevědomí.

Pokud Ti tyhle Tipy k něčemu byly, dej mi prosím vědět dolů do komentářů.

Pokud se chceš dostat z deprese zkus e-Book Jak z deprese jednou provždy. A pokud chceš něco více, a radši dáš na on-line setkání přes Skype, pak stále platí 1 měsíc Mentoringu, kdy Tě povedu, 1hod/100 kč (celkem tedy 4 hodiny).

Zdroj Foto: Google, Pinterest.com

David Dovhun
Jsem Bloger, Hostitel přes AirBnB a Booking.com a autorem projektu Svoboda na vozíku. Jsem autorem eBooku Jak z depresí jednou provždy, Proč pronajímat přes AirBnB a další Pomáhám lidem z depresí. Krok za krokem, k aktivnímu a spokojenému životu. A mou vášní jsou plavání, fitness, cestování a hostitelství. Více o mne si přečtete zde>>

Stáhněte si ZDARMA:

9 Klíčů jak se dostat z deprese i bez léků (POZOR-Není to návod, jak nebrat léky pokud už je užíváte)

Stáhněte si kompletního průvodce jak a čím zvládnout boj proti depresi. Jsou v něm základní principy myšlení, které potřebujete vědět, abyste byl/a se svým životem spokojený/á.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Stáhněte si ZDARMA

    9 klíčů jak se dostat z deprese i bez léků

  • Ad
  • Nejnovější příspěvky
  • FB Komunita
  • Rubriky