Myslete jednoduše

Výdobytek dospělých lidí je komplikovat si život myšlením. Na myšlení není nic špatného, ovšem jen tehdy, pokud máme vše v rovnováze.

Dříve

Dříve jste chodil sedávat s přáteli, měl o nich přehled. Chodil jste sportovat. Bavila vás práce. Zajímal jste se o finance, auta, elektroniku a hi-tech věci. Vše bylo tak, jak mělo být. A najednou nic z toho. V práci to protrpíte, o kamarádech jen slyšíte – ten to a ten to. Soukromý život není za co chytit. Život jakoby se děl bez vás.

Když už jste se s tím něco snažil udělat, tak se nedaří. Věci jakoby fungovaly jinak. Nemáte pevnou půdu pod nohama. A když se na chvíli objeví záblesk lepších dní, zase brzy spadnete do té díry samoty a pochyb.

Nic vás netěší, ale něco přece funguje. Uvažujete nad tím, co v práci, jestli ji ještě děláte dobře. Jestli budete moct splatit hypotéku, když se stane… Jestli na autě, které jste si před časem koupil, odejdou brzdy, kolik za ně dáte. Jestli si Hedvika z kanclu o vás myslí, že jste zpustl. Že už s vámi ani prodavačka nejedná s úctou. Věci, které byste kdysi neřešil.

Přemýšlení je výdobytek dospělých lidí. A když utrpí sebedůvěra ve vlastní schopnosti, nastoupí pochyby. Myslíte si, že už nic nefunguje jako dříve. Ale pořád jste stejný člověk. Proto potom ty výkyvy. Měl byste zase investovat čas do sebe, abyste znovu získal sebedůvěru. Začít od práce na sobě. Jak začít a s čím se dočtete, když si koupíte e-book zde>>

Dospělí lidé, i ti bez deprese, mají zvláštní schonost všechno si komplikovat.. Usilovným přemýšlením se sami od sebe vzdalují.

Sebevědomí

Pokud máte dostatečné sebevědomí, zajímáte se prakticky jen o sebe, respektive o to, co můžete ovlivnit. Proto jednou z výhod sebedůvěry kromě sebeúcty (víte, že děláte vše, co můžete) je i to, že se chcete po splnění povinností „v pohodě“ věnovat věcem, které vás dále dělají šťastným. To je totiž důvod, proč je člověk na světě. A je to jediný recept na štěstí.

Měli bychom si vzít příklad z dětí. Ty nepřemýšlejí, co bude, když řeknou nebo udělají to nebo to. Řeknou a udělají to a pak se třeba diví následkům, jak reaguje okolí. Ale ze sebe si nic nedělají. Ví, že to tak prostě viděly. Diví se možná jen nám, že jsme to tak neviděli taky.

Deprese nabourala vaši psychiku. A v prvé řadě byste měl začít léčit to dítě v sobě. Zjednodušit si myšlení. A přemýšlet především o tom, kdo jste a co vám dělá dobře. Ano, bydlení to za vás nezaplatí, ani vám díky tomu nenaroste konto, ale díky těmto věcem se vaše nálada změní a ustálí. Budete zase v těchto chvílích sám sebou. Ve svých botách.

Udělejte si soupis toho, co vám dříve dělalo dobře. Napište si, co by vám mohlo dělat dobře teď. A snažte se těm věcem věnovat. Někdy se i přemoct a donutit, vždyť víte, že je vám v tom dobře.

Když si chcete udělat jasno v sobě i v životě, pak si musíte znovu uvědomit, kde stojíte a co chcete. Může vám s tím pomoci e-book zde>>

Něco jinak

Ať deprese přišla z jakéhokoliv důvodu, ať je opodstatněná nebo ne, jejím důvodem je něco z toho, jak jste žili. Něco nebylo tak, jak mělo být. Ano, můžete mít k depresím vrozené dispozice, ale když člověk nachází radost v tom, co dělá, depresemi dlouhodobě netrpí. Pokud se do deprese takový člověk z nějakého důvodu dostane, zase z ní vyplave. Proč? Protože jedná v souladu sám se sebou.

Zajímá se v prvé řadě o sebe. O své potřeby. Když o ten vítr do plachet přijde, tak ho zase najde.

Pokud vás nebaví práce, ale musíte ji dělat třeba kvůli hypotéce, dělejte ji, ale dobíjejte si něčím energii ve volném čase. Oddělte práci a volný čas. Začněte někde „tankovat palivo“. Jde o vás.

Jen vy víte

Najděte si denně čas pro sebe. Můžete ho ze startu trávit třeba jen uvažováním o tom, co byste chtěli. Trénujte si mozek tím, že budete hledat pozitivní věci, budete hledat, na co se těšit. Nebo se můžete zabývat praktickými věcmi, dělejte, co vás baví nebo co vás bavilo dříve.

Stačí, když to bude denně jen 15 minut. A věřím, že to bude i delší doba. Ráno si zacvičte. Odpoledne přečtěte knihu. Donuťte se vrátit ke sportu. A udělejte si z toho pravidlo. Denně ve stejný čas se budete věnovat sobě. Když už na vás přijde lítost, smutek nebo jiná špatná emoce, řekněte si, že ji vyřešíte až po tomhle čase.

Pokud máte přátele, se kterými můžete být svůj, zavolejte jim nebo jim napište mail. Cvičte se zase v komunikaci s lidmi. Buďte svůj a buďte na to hrdý. I malý krok, pokud je správným směrem, je velkým krokem.

Občas se podívejte na místa, kde jste něco dobrého zažili. Stačí se kouknout na fotky, na net. Ale klidně si tam zajeďte. Nejde o to být lítostivý, ale uvědomit si, že jste pořád stejní.
Jak se na věci dívat i jak si je vizualizovat najdete v e-booku zde>>

Udělejte si život podle vlastních pravidel, kde vše funguje tak, jak chcete vy.

Sylvester Stalone.

Nejspíš víte, že se říká, že složité věci mají jednoduchá řešení. Nesnažte se tedy hledat složitá řešení.

Pokud chcete napište mi do komentářů jestli se vám článek líbí. Pokud máte nějakou otázku nebo námět na článek o kterém byste rádi četli pište mi na david@daviddovhun.cz nebo pokud chcete poradit ve své situaci napište mi na Live Chat (na každé stránce vravo dole)

David Dovhun

Jsem autorem eBooku
Jak z depresí jednou provždy Pomáhám lidem z depresí. Krok za krokem, k aktivnímu a spokojenému životu.
Více o mne si přečtete zde>>

Stáhněte si ZDARMA:

9 věcí, které byste si měli umědomit, pokud nechcete být v depresi

Stáhněte si kompletního průvodce jak a čím zvládnout boj proti depresi. Jsou v něm základní principy myšlení, které potřebujete vědět, abyste byl se svým životem spokojený.

Komentáře
  • Stáhněte si ZDARMA

    9 věcí, které byste si měli uvědomit, pokud nechcete být v depresi.

  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • FB Komunita