Deprese a posilování břicha?

To je přirovnání, co? Trochu jsem to odlehčil. Ale jedná se o cvičení.

Jde to nějak dohromady? Co myslíte?

Mám za to, že určitě. Nejde jen o břicho a o to, že budete dělat hned 1000 sed lehů. Navíc – my vozíčkáři máme ještě slabé nebo vůbec žádné břišní svaly. 

Hledal jsem nějakou aktivitu, protože jsem vysadil plavání. Nejdříve jsem měl dekubit a teď marodím. Hledal a nevěděl co.

Zrovna jsem neměl depresi, ale chtěl jsem nějak oživit svůj pobyt doma. Pořád práce, PC, práce, PC… Dříve, když jsem deprese měl, bylo cvičení skvělý způsob, jak se zase dostat zpět do života. V e-booku Jak z depresí jednou provždy radím dát si oddych. Čas pro sebe. Ale i tak je dobré něco pro sebe udělat a sami víte, že byste i něco takového dělali, jen nevíte, co by to mělo být.

Zkuste cvičit

V e-booku radím, ať si najdete sport nebo nějakou aktivitu. Víte, že cokoliv, u čeho jste fyzicky, děláte to rukama nebo celým tělem, je daleko lepší než sezení a klábosení na Facebooku, sezení u PC? Pokud něco tvoříte nebo děláte aktivně pro sebe,  neskutečně vás to nabudí.

Kdysi jsem si myslel, že je třeba jen bušit s činkami, zrušit se. Ale od doby, co jsem na vozíku a od svého lékaře mám zakázáno posilovat, jsem časem přišel na to, že se stačí prodýchat. Nemluvím teď o meditaci, i když tu taky dělám denně a doporučuji ji. Ale jen se třeba protáhnout.

Zkrátka jsem hledal něco, co budu moct dělat doma. Když je venku mráz. A u čeho se budu cítit dobře.

Dostal jsem Tip

Před pár týdny jsem měl ambulantní rehabilitace a tam mi fyzioterapeut dal tip na pár cviků, které mohu cvičit doma.

Zmíním dva. U prvního se srovnáte buďto na židli nebo na vozíku. Sepnete ruce jako při modlitbě. A dáte spojené ruce nad hlavu. Dýcháte a počítáte do deseti. Pak ruce, pořád sepnuté, dáte před sebe v úrovni prsou. Zase počítáte do deseti. Dáte si pauzu a cvik opakujete 5x.

Dělal jsem kdysi, ale i teď na vozíku, až 1000 sedů lehů denně. Občas mne bolelo i břicho, ale takovou bolest, co jsem cítil po týdnu výše popsaného cvičení, jsem fakt ještě nezažil. Musel jsem vysadit, abych se alespoň vyspal.  Pecka.

Nebo si zkuste rovně sednout. Předkloňte hlavu a pomalu s ní udělejte půlkruh nejprve na jednu stranu 8x a potom i na druhou, zase 8x. Pohyb děláte pomalu a s klidem. Pokud trpíte bolestmi krku, tak už po prvém cvičení ucítíte příjemnou změnu a bude se to dál jen zlepšovat.

Když správně prodýcháváte, teď nemyslím nahoru nádech… apod, ale že u toho dýcháte prostě jen zhluboka, máte z toho i super zážitek. Je to mnohdy i stejné jako cvičení s činkami nebo si zaběhat.

V bonusovém e-booku Jak rychle z hluboké deprese jsem zmínil čtyři takovéto cviky, které vás nevysílí, nejsou to silové cviky, ale budete mít z nich dobrý pocit. Chystám se sepsat 
e-book s cviky na protažení různých částí těla, které můžete provádět doma sami, bez jakýchkoliv fitnes pomůcek. Cviky budou názorně popsané a doplněné obrázky. U nás vozíčkářů jsou to hlavně cviky na ruce, ramena, krk, lopatkové svalstvo.

Ale i mezi Vámi ,,zdravými“ je hodně těch, co trpí na tyhle části těla. Kromě toho nikdy není na škodu se protáhnout, udělat něco dříve, než vás to začne bolet. A navíc vám to dodá dobrou náladu, to za to stojí, ne?

Je třeba se zprvu i donutit

Zaručuji vám, že pokud se donutíte každý den alespoň na 15 minut cvičit, budete na tom s náladami i pocity ze sebe o 99 % lépe. Cvičit můžete i Pět Tibeťanů. Určitě jste o nich už někde slyšeli. Nebudu je tu zmiňovat, ale najdete na ně návody i videa na You Tube, kde jsou krásně popsané i odcvičené. Pět Tibeťanů se dá kromě jednoho cviku cvičit i na vozíku. Pokud ale máte silné ruce, zvládnete i tento cvik. Můžete cvičit jógu. Nebo jako já cviky z čínské kultury-medicíny.

Nám vozíčkářům, a zvlášť pokud jsme v depresi, se třeba nechce lehnout na zem, abychom se pak horko těžko nemuseli dostávat zpět na vozík. Ale řekněte. Spát se vám pořád nechce. Možná, že už se cítíte provinile, že nic neděláte. Nemějte ho a udělejte něco pro sebe. 

Pokud nebudete dělat nic nebo jen to, co děláte do teď, budete na tom stejně jako do teď. A mnohdy časem ještě hůře.

Pokud budete na mne mít nějaké otázky, napište mi na david@daviddovhun.cz

 

David Dovhun

Jsem autorem eBooku
Jak z depresí jednou provždy Pomáhám lidem z depresí. Krok za krokem, k aktivnímu a spokojenému životu.
Více o mne si přečtete zde>>

Stáhněte si ZDARMA:

9 věcí, které byste si měli umědomit, pokud nechcete být v depresi

Stáhněte si kompletního průvodce jak a čím zvládnout boj proti depresi. Jsou v něm základní principy myšlení, které potřebujete vědět, abyste byl se svým životem spokojený.

Komentáře
  • Stáhněte si ZDARMA

    9 věcí, které byste si měli uvědomit, pokud nechcete být v depresi.

  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • FB Komunita